Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że nowe wnioski o wypłatę świadczenia 500 plus są dostępne w systemie bankowości internetowej od 1 lutego 2021 r.
Przypominamy, że zmianie ulegają zasady składania wniosków. Do tej pory rodzice dzieci, którzy już pobierali świadczenie 500 plus nie musieli składać wniosków na kolejny okres świadczeniowy, ponieważ raz złożony wniosek był automatycznie odnawiany. Nowe przepisy wskazują, że prawo do pobierania świadczenia 500 plus w 2021 roku jest ustalane na czas od 1 czerwca 2021 r. do 1 maja 2022 r. Oznacza to, że aby otrzymać świadczenie w nowym okresie świadczeniowym trzeba złożyć nowy wniosek. W związku z tym, w przypadku kiedy wniosek składany jest drogą elektroniczną, dostępne są do wyboru dwa okresy świadczeniowe:
od 1 lipca 2019 r. do 31 maja 2021 r. (obecnie trwający okres świadczeniowy)
od 1 czerwca 2021 r. do 31 maja 2022 r. (nowy okres świadczeniowy)
Termin wypłaty świadczeń 500 plus w roku 2021 zależy od tego, kiedy złożony zostanie wniosek:
Jeśli wniosek zostanie złożony do 30 kwietnia, wypłata świadczenia nastąpi do 30 czerwca;
Jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 31 maja, wypłata świadczenia nastąpi do 31 lipca;
Jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 30 czerwca, wypłata świadczenia nastąpi do 31 sierpnia;
Jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 31 lipca, wypłata świadczenia nastąpi do 30 września
Wnioski złożone do 30 czerwca zapewnią ciągłość otrzymywania świadczenia. Osoby, które złożą wnioski w terminie do 30 czerwca, otrzymają wyrównanie za okres od maja 2021 r. (koniec obecnego okresu świadczeniowego). Natomiast osoby, które wyślą wniosek od 1 lipca, nie dostaną wyrównania za maj.
Bank Spółdzielczy w Kłodzku-Centrala Pl. Bolesława Chrobrego 4 57-300 Kłodzko
tel: 74 867 22 01 fax: 74 862 10 19 e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Bank czynny: poniedziałek – piątek od 8:00 do 15:45